Voor elkaar staan

Wat is de zin van ons bestaan

Is het hopen, handelen, helpen, of is het gewoon gaan.

Waarop is hetgeen wij hopen

Is dat louteren, liefde en nog kunnen lopen, of simpelweg luxe spullen kopen

Als we handelen, wat is dan onze handel

Handelen we in liefde, elkaar helpen hoop geven, wat is daarin onze wandel

Moeten we er voor gaan

Rijkdom, reizen, rust, of voor elkaar staan

Mijn leven is er een van gaan

Geniet van rijkdom neem op tijd je rust, reis de wereld rond en ga voor elkaar staan

ย 

9 gedachtes over “Voor elkaar staan

  1. Een prachtig gedicht van realiteit waar iedereen eens stil bij mag staan om in een wereld van liefde en vrede te mogen leven.

    Geef elkaar de hand
    Dat schept een band
    Bij vreugde en pijn
    Om samen รฉรฉn te zijn.

    Bedankt voor het delen en een prachtig zonnig weekend ๐Ÿ˜‰

    1. Ja leuk ๐Ÿ™‚ doe er nog een gedicht bij, heel erg bedankt voor jou reactie, lief van je, een gedicht die mooi aanvult.
      Ik wens jou een in alle opzichten een zonnig weekend.

  2. Probeer een middenweg te vinden tussen wat ik zelf leuk vind om te doen en waar ik gelijkertijd ook anderen blij mee maak maar voorop staat…sorry….dat ik er zelf plezier aan beleef ๐Ÿ™‚
    Mooi gedicht!!

    1. Bedankt voor je reactie, je verwoord, zoals het hoort.
      Anders zou je jezelf te kort doen, je moet van jezelf houden om van een ander te kunnen houden. Zonder houden van kun je niet voor elkaar staan.

Plaats een reactie