Stille eindeloze nacht

De donkerte van de nacht, legt een stille deken over mij heen.

Heerlijk die rust, ik ben even alleen.

Die stilte inspireert mij en brengt mij langs een rustige weg, naar eindeloze woorden.

Die wat mijn hart wil zeggen, doen verwoorden.

Mijn hart dat zegt; Wees altijd waakzaam op rechtvaardigheid.

Kijk of je iemand kan helpen, die ongelooflijk lijd.

Niets is erger dan pijn te dragen, niet te kunnen doen wat voor een ander als gewoon wordt gezien.

Die ander kan zich niet helemaal geven, in het leven bovendien.

Hier zit een rechtsvaardigheidspunt, waar ik niets mee kan.

Niets helpt, misschien een pot met medicijnen, maar je blijft ervan in de ban. 

Soms is luisteren het enigste wat de pijn kan verzachten.

In de stille, soms eindeloze nachten.

 

 

2 gedachtes over “Stille eindeloze nacht

Plaats een reactie